Lejligheder

Jeg har brug for at ændre mit navneskilt

Kontakt bestyrelsen via kontaktformularen. Beskeden skal indeholde adresse samt hvad der skal stå på de nye skilte. Det koster 300 kr. at få nye skilte til egen hoveddør, skilt i opgang og dørtelefon. Egne opsatte skilte på dørtelefonerne vil blive nedtaget, da de beskadiger overfladen. Link > Nøgler og skilte

Jeg har brug for at ændre mit navneskilt2020-04-17T00:17:29+02:00

Der mangler tryk på vandet

Hvis der har været lukket for vandet i ejendommen, kan der være løsnet skidt i blandingsbatteriet, hvilket nedsætter vandtrykket. Fjern derfor filteret på vandhanen, rens det, kalk det evt. af og sæt det på igen. Ved fortsat manglende vandtryk, kontakt bestyrelsen via kontaktformularen.

Der mangler tryk på vandet2020-04-17T00:20:22+02:00

Jeg har fugt på indersiderne af ruderne

Luft grundigt ud flere gange om dagen. Husk at slukke for varmeapparaterne imens. Luft ekstra ud ved madlavning og efter bad. Skrab og tør fugt fra væggene efter bad.

Jeg har fugt på indersiderne af ruderne2020-04-17T00:13:00+02:00

Bliver jeg opkrævet særskilt for vand og gas?

Forbruget af vand og gas er en fælles omkostning, og opkræves som en del af huslejen. Det bliver derfor ikke opkrævet individuelt. Opsætning af individuelle varme- og vandmålere har været undersøgt, men omkostningen for etablering heraf er for dyre, for at det kan betale sig. Men det betyder ikke, at dit vandforbrug er gratis. Hold

Bliver jeg opkrævet særskilt for vand og gas?2020-04-17T00:20:44+02:00

Hvordan betaler jeg for varme?

Hver måned betales et beløb til a conto varme. Fjernvarmeregnskabet opgøres én gang årligt, hvor hver enkelt andel får at vide, hvad de har til gode eller skylder. Vi har ikke individuelle varmemålere, så udgiften fordeles i henhold til kvadratmeterne (varme står for 75 procent af udgifterne) og antallet af haneandele i lejligheden (varmt vand

Hvordan betaler jeg for varme?2020-04-17T00:20:57+02:00

Der mangler lys på trappe, loft eller kælder?

HUSK at hjælpe til med at melde, når lamper/lys mv. er gået ud eller brænder hele tiden. Læg en note i bestyrelsens postkasse, eller skriv en mail til kontoret@www.www.vg.dk og fortæl, hvor lyset er defekt – så retter vores ”vicevært” op på problemet på sin daglige runde.

Der mangler lys på trappe, loft eller kælder?2020-04-17T00:21:38+02:00

Kan jeg udleje min lejlighed via AirBnB?

Det er ikke tilladt at udleje sin lejlighed via AirBnB, eller anden udlejningsportal. Ifølge foreningens vedtægter må andelsboligen kun benyttes som bolig for jer og jeres husstand, og må derfor ikke anvendes til virksomhed – herunder hoteldrift.

Kan jeg udleje min lejlighed via AirBnB?2020-04-17T00:21:50+02:00

Hvad er forskellen på en andels- og en ejerlejlighed?

En andelsforening er et bofællesskab. Vi ejer og driver et hus i fællesskab. Det betyder, at du er med til at bære et fælles ansvar for husets vedligeholdelse, økonomi, boligafgift, bæredygtighed og sociale liv mv. Som andelshaver ejer du derfor i princippet en lille del af samtlige lejligheder, lofter, kældre og gårdanlæg i Vanløsegaard. Du ejer

Hvad er forskellen på en andels- og en ejerlejlighed?2020-04-17T00:30:56+02:00

Kan jeg udleje et værelse?

Hvis du ønsker at udleje en del af din lejlighed, skal du altid oprette en lejekontrakt med lejeren, og bestyrelsen skal godkende lejekontrakten. Du kan maksimalt udleje det antal værelser lejligheden består af minus et, som du selv bebor, og der kan ikke bo flere personer i lejligheden end antallet af beboelsesrum. Det er ikke

Kan jeg udleje et værelse?2020-04-17T00:31:21+02:00

Min nøglebrik virker ikke?

Du skal jævnligt opdatere din nøglebrik. Det gør du ved ejendomskontoret, Jernbane alle 92, st. th. Der hænger en lille kasse ved døren – både mod gaden og mod gården. Hold nøglebrikken op mod kassen, afvent grønt signal, og din nøglebrik er blevet opdateret.

Min nøglebrik virker ikke?2020-04-17T00:31:54+02:00