FAQs

Hvis du ser en rotte i gården

Meld at du har set rotter Hvis du har set en rotte, skal du straks melde det. Det koster ikke noget at få bekæmpet rotter. Her er et link til digital anmeldelse Meld rotterne her! Har du set en rotte indendørs Telefon: 33 66 58 17 Telefonen er åben: Mandag til fredag klokken

Hvis du ser en rotte i gården2023-10-26T22:01:44+02:00

Ventelister

En andelshaver (en andel) kan kun opskrive én person ad gangen på liste D, (anbefalet af andelshaver). Skriver man flere op, vil de blive slettet og det indbetalte beløb er mistet. Indbetalingen er for indeværende år (1. januar til 31. december samme år)

Ventelister2025-03-18T23:52:44+01:00

Hunde i Vanløsegaard

Hunde som kommer på besøg i Vanløsegaard SKAL altid føres i snor på opgangen, af hensyn til andre andelshavere, som ikke er trygge ved hunde. Andelshavere SKAL informerer bestyrelsen på mail og i egen opgang med en seddel når man får en hund på besøg. Sedlen skal have datoanmærkning for hvornår besøget finder sted og man

Hunde i Vanløsegaard2021-09-23T19:13:22+02:00

Jeg har brug for at ændre mit navneskilt

Kontakt bestyrelsen via kontaktformularen. Beskeden skal indeholde adresse samt hvad der skal stå på de nye skilte. Det koster 300 kr. at få nye skilte til egen hoveddør, skilt i opgang og dørtelefon. Egne opsatte skilte på dørtelefonerne vil blive nedtaget, da de beskadiger overfladen. Link > Nøgler og skilte

Jeg har brug for at ændre mit navneskilt2020-04-17T00:17:29+02:00

Der mangler tryk på vandet

Hvis der har været lukket for vandet i ejendommen, kan der være løsnet skidt i blandingsbatteriet, hvilket nedsætter vandtrykket. Fjern derfor filteret på vandhanen, rens det, kalk det evt. af og sæt det på igen. Ved fortsat manglende vandtryk, kontakt bestyrelsen via kontaktformularen.

Der mangler tryk på vandet2020-04-17T00:20:22+02:00

Jeg har fugt på indersiderne af ruderne

Luft grundigt ud flere gange om dagen. Husk at slukke for varmeapparaterne imens. Luft ekstra ud ved madlavning og efter bad. Skrab og tør fugt fra væggene efter bad.

Jeg har fugt på indersiderne af ruderne2020-04-17T00:13:00+02:00

Bliver jeg opkrævet særskilt for vand og gas?

Forbruget af vand og gas er en fælles omkostning, og opkræves som en del af huslejen. Det bliver derfor ikke opkrævet individuelt. Opsætning af individuelle varme- og vandmålere har været undersøgt, men omkostningen for etablering heraf er for dyre, for at det kan betale sig. Men det betyder ikke, at dit vandforbrug er gratis. Hold

Bliver jeg opkrævet særskilt for vand og gas?2020-04-17T00:20:44+02:00

Hvordan betaler jeg for varme?

Hver måned betales et beløb til a conto varme. Fjernvarmeregnskabet opgøres én gang årligt, hvor hver enkelt andel får at vide, hvad de har til gode eller skylder. Vi har ikke individuelle varmemålere, så udgiften fordeles i henhold til kvadratmeterne (varme står for 75 procent af udgifterne) og antallet af haneandele i lejligheden (varmt vand

Hvordan betaler jeg for varme?2020-04-17T00:20:57+02:00

Der mangler lys på trappe, loft eller kælder?

HUSK at hjælpe til med at melde, når lamper/lys mv. er gået ud eller brænder hele tiden. Læg en note i bestyrelsens postkasse, eller skriv en mail til kontoret@www.www.vg.dk og fortæl, hvor lyset er defekt – så retter vores ”vicevært” op på problemet på sin daglige runde.

Der mangler lys på trappe, loft eller kælder?2020-04-17T00:21:38+02:00

Kan jeg udleje min lejlighed via AirBnB?

Det er ikke tilladt at udleje sin lejlighed via AirBnB, eller anden udlejningsportal. Ifølge foreningens vedtægter må andelsboligen kun benyttes som bolig for jer og jeres husstand, og må derfor ikke anvendes til virksomhed – herunder hoteldrift.

Kan jeg udleje min lejlighed via AirBnB?2020-04-17T00:21:50+02:00